מדריכים לוופורייזר

איך לנקות וופורייזר

איך לנקות וופורייזר

וופורייזרים הם מכונות עבודה קטנות המגיעות לרמות חום גבוהות במיוחד, ולפעמים כל העסק הזה נהיה מלוכלך ושמנוני , ולכן ישנה חשיבות עילאית לתחזוקת המכשיר. למען האמת, אם חשבתם שזה רק מסתכם בלקנות וופורייזר ולאדות איתו 24/7, אתם טועים, שכן זהו מכשיר שדורש לא מעט תחזוקה, בהתאם לתדירות ואופן השימוש בו. אז איך לנקות את המכשיר בשיא הפשטות, היעילות והבטיחות? אתם מוזמנים לקרוא ולהבין בעצמכם.

במאמר זה נציג את הנקודות החשובות בתחזוקת המכשיר שלכם ונסביר כיצד מנקים את אותו בצורה נכונה, על מנת לה שיעניק לו חיים ארוכים ככל האפשר, בשילוב עם חווית אידוי עשירה ונטולת רעלנים וטעמים לא רצויים.

חשוב להדגיש שכל הנאמר במאמר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואין האתר אחראי לכל נזק או תקלה במידה ובחרתם לעקוב אחר ההוראות מדריך זה. מומלץ לחפש את הוראות התחזוקה הרשמיות על פי היצרניות השונות באינטרנט, בהתאם לדגם המכשיר שברשותכם.

כך תשמרו על הסוללה שלכם

מכשירים אלקטרוניים רבים המונעים על ידי סוללות ליתיום, מגיעים כמעט תמיד עם בקשת היצרן להטעין את הסוללה במלואה לפני השימוש הראשון. כך גם עם במקרה שלנו. למרות הקושי לעמוד בפיתוי לנסות את המכשיר החדש שלכם, אנו ממליצים לטעון את הסוללה במלואה. הסוללה בדרך-כלל תגיע חצי מלאה, ולכן ההטענה הראשונית מותחת את הקיבולת המקסימאלית שלה. במידה ולא נטעין את הסוללה במלואה לפני השימוש הראשון, אנו עלולים לעולם לא להגיע לפוטנציאל הטעינה המקסימאלי שלה, וזה חבל…

במהלך השימוש, אנו ממליצים לשמור כמה שיותר על הטענות מחזוריות מדויקות, ולא להטעין סוללה חצי מלאה, אלא לרוקן אותה במלואה לפני כל טעינה. חשוב להשתמש במטענים מקוריים בלבד, ובמכשירים הכוללים סוללות 18560 – חשוב להשתמש במטעני-סוללות איכותיים או מקוריים בלבד ובסוללות מקוריות של היצרן ממנו רכשתם את המכשיר. למען האמת, כשמדברים על סוללות 18650 תמיד עדיף לטעון אותם עם מטען חיצוני איכותי, מאשר דרך חיבור הטעינה במכשיר עצמו – כך הן מחזיקות לזמן רב יותר.

נפטרים משאריות פס הייצור

הדבר הראשון שתרצו לעשות אחרי שטענתם את המכשיר שלכם לקיבולת המקסימאלית, הוא לתפוס אותו, לזרוק לתוכו ערימה של תפרחת ולתהחיל להינות מהאידוי. עם כל הקושי שבדבר, מומלץ להתאפק עוד כמה רגעים וראשית לבצע טיהור של תא האידוי ומכלול השאיפה.

איך לנקות וופורייזר חדש?

הטיהור מתבצע על ידי הפעלת המכשיר כאשר תא האידוי ריק מחומר לטמפרטורה המקסימאלית למשך כדקה. לאחר מכן, יש לכבות את המכשיר, לפתוח את מכסה תא האידוי ולתת לו להתקרר. מומלץ לחזור על תהליך זה 4-5 פעמים על מנת לשרוף חלקיקים מיקרוניים שנשארו במכשיר בתהליך הייצור. התהליך מבטיח שימוש בטוח ותורם רבות לתחושת הטעם והארומה של האדים.

איך מנקים וופורייזר?

כבר לאחר עשרת השימושים הראשונים במכשיר, תוכלו לראות בבירור את סימני השימוש הניכרים בו. תהליך החימום הופך שכבות מסויימות בקנאביס לנוזל דביק בטרם האידוי, כך שייתכן מאוד שחלק ממנו יידבק או יישאר במכלול תא האידוי או קשית השאיפה. זוהי תופעה נורמאלית וטבעית לגמרי הניכרת בכל המוצרים מסוג זה הקיימים כיום בשוק. למען האמת, אם חשבתם שזה רק לקנות אחד, לדחוף אליו תפרחת ולאדות עד האינסוף – אתם לא ממש בכיוון, שכן זהו מכשיר הדורש לא מעט תחזוקה ויחס אוהב.

הניקיון צריך להתבצע באמצעות אלכוהול לניקוי וחיטוי, בעל ריכוז גבוה של אלכוהול (90% ומעלה). אלכוהול מסוג זה נקרא לרוב גם “Isopropyl”, והוא מגיע כנוזל או כמגבונים לחים ספוגים באריזה אטומה – מוכנים לשימוש בכל רגע. במגבונים אלו ניתן להשתמש על מנת לנקות את החלק החיצוני של המכשיר ואת קשית השאיפה במידה והיא נייחת. במידה וניתן לשלוף את קשית השאיפה או את הפיה כולה – מומלץ להשרות אותה בכוס זכוכית המכילה אלכוהול למשך 20 דקות לפחות, לשטוף ולייבש.

ניתן להשתמש במקלות אוזניים ספוגים באלכוהול על מנת לנקות חללים צרים כגון תא האידוי, במידה והוא אינו נשלף. במידה ותא האידוי נשלף בקלות, ניתן להטביל גם אותו בכוס אלכוהול לניקוי. עוד ניתן להוסיף לכוס – ספייסרים שונים מקרמיקה, זכוכית ומתכת, מסננים (Screen) , או כל חלק אחר הבא במגע עם התפרחת.

אנו ממליצים לנקות בייסודיות את כלל הרכיבים במכשיר אחת לתקופה, בהתאם לתדירות השימוש שלכם. יש לעבור עם אלכוהול על כל חלקי הפלסטיק בסביבת תא האידוי וקשית השאיפה, ולשאוף לחיטוי בתדירות גבוהה של כל החלקים הבאים במגע עם הפה.

איך לנקות את המסננים ומתי להחליף גומיות?

רשתות (Screen) – מעין רשת פלדה דקיקה המשמשת כמעין פילטר המונע יציאה של מוצקים מתא האידוי, תוך שהוא מאפשר למשתמש לשאוף את האדים מתא האידוי. בהתאם לתדירות השימוש, מומלץ לנקות את הפילטרים הללו אחת לכמה שימושים, על מנת להבטיח שימוש חלק וטעים.

עם זאת, כדאי מדי פעם להתחדש בכמה חדשים, ובכלל כהמלצה – תמיד מומלץ בהיעדרויות ממושכות מהבית לקחת כמה נקיים איתכם, לא תמיד תוכלו לנקות את הקיים.

גומיות (Rubber Seal/Band)

כמעט בכל הדגמים של וופורייזר נייד, היצרניות בוחרות להשתמש בגומיות על מנת לאטום בצורה יסודית את כל המגעים בין החלקים הנעים במכשיר. גם את אלה מומלץ לנקות באלכוהול אחת לתקופה בהתאם לתדירות השימוש. עם זאת – מרבית היצרניות מאפשרות רכישה של סט גומיות להחלפה, במדיה ושלכם כבר ממש שחוקות. זכרו – גומיה שחוקה תאפשר זליגה של אדים ותגרע מחווית האידוי.

מחפשים וופורייזרים מומלצים? לחצו ותראו את כל הדגמים המומלצים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *