מדריכים לוופורייזר

מה ההבדל בין וופורייזר לסיגריה אלקטרונית?

וופורייזר וסיגריה אלקטרונית – מה ההבדלים?

שימוש במוצרי קנאביס רפואי שונים דורש מוצרי צריכה שונים המיועדים לשימוש בקנאביס רפואי. בין מוצרי צריכה ייעודיים לשימוש בקנאביס רפואי קיימים שני מוצרים הדומים זה לזה: וופורייזר (מכשיר אידוי) וסיגריה אלקטרונית, אשר לעיתים נעשה ביניהם בלבול.

שני המוצרים הללו אמנם דומים במבנם הכללי ובעיקרון הפיזיקלי עליו הם מבוססים ופועלים, אך הם שונים זה מזה, ונבדלים בכמה מאפיינים חשובים המבדילים את מטרות השימוש הייעודיות של כל אחד מהם. אלו הבדלים מהותיים שאינם מאפשרים להתייחס לשני המכשירים הללו כאל שני דגמים של מכשיר זהה.

להלן מידע על ההבדל בין המוצרים הנפוצים האלו ועל השימושים השונים שמתאימים לכל אחד מהם:

ההבדלים העיקריים – מהות, וחומרים ייעודיים לשימוש

ההבדל העיקרי בין וופורייזר לסיגריה אלקטרונית הוא הייעוד הראשי של המוצר, וההתאמה שלו לסוג מסוים של מוצר קנאביס רפואי. מכשיר אידוי הוא מוצר צריכה המתאים לשימוש בתפרחת קנאביס רפואי וגם בשמנים ומיצויים המופקים מקנאביס רפואי, בעוד סיגריה אלקטרונית מיועדת אך ורק לשימוש בנוזלים המותאמים לה ללא שימוש בנוזלי אידוי גנריים או בשמנים ומיצויים המופקים מצמח הקנאביס, אלא עם נוסף להם בסיס גליצרול או כל חומר המשמש בסיס להכנת נוזלים. הבדל זה הוא מהותי ביותר כיוון שהוא מפריד בין החומרים הייעודים המתאימים לשימוש בכל אחד ממוצרי הצריכה הללו.

הבדל נוסף בין וופורייזרים לבין סיגריות אלקטרוניות הוא במנגנון הפעולה שלהם ובמטרה העיקרית שהוא מיוד להשיג. המנגון המכני במכשיר האידוי מתאים לחימום תפרחת או מיצוי צמחי בתוך תא קרמי אטום עד לטמפרטורה ייעודית, מה שגורם להפקת זרם אדים המכיל בין היתר חומרים פעילים. מנגנון הסיגריה מיועד כדי לחמם נוזלים ייעודיים (מבוססי גליצרול) ואינו מתאים לחימום של חומרים אחרים. המטרה העיקרית של כל אחת ממוצרי הצריכה הללו היא אחרת, ולכן הם לא מתאימים לשימוש באותם מוצרי קנאביס רפואי.

הבדל נוסף שאין גרסה שולחנית או נייחת של סיגריה אלקטרונית. וופורייזר שולחני הוא גרסה נייחת של המוצר המיועד לעבודה במסגרת פעילות קבועה יותר עם כמויות גדולות יותר של חומר, למטרת טיפול רפואי אינטנסיבי יותר מאשר זה שיכול להיות מושג על ידי הגרסה הניידת והקטנה יותר של המכשיר, שפועלת על סוללה מוגבלת במקום על חיבור ישיר לרשת החשמל. בהיבט זה, המכשיר השולחני משרת מטרה שלא קיימת לה מקבילה במוצר המתחרה.

ההבדלים בין מכשירים אלו הופכים אותם לנבדלים זה מזה לחלוטין, למרות הדמיון היחסי בחלק מהמאפיינים שלהם. השימוש בסיגריה  הוא מוגבל הרבה יותר ואילו השימוש במוצרים לאידוי הוא יותר מכוון ומדויק, ואינו כולל אפשרויות אחרות שאינן טיפוליות, שכן קיימות במוצר המתחרה. בין האפשרויות הללו ניתן למנות טעמים וריחות רבים שקיימים עבור נוזלים לסיגריות אלקטרוניות, שאין אפשרות לעשות בהם שימוש עם המכשיר, בין אם וופורייזר נייד ובין אם נייח.

מלבד הבדלים אלו, סיגריה אלקטרונית זהה בבסיסה למכשיר נייד בעל סוללה חזקה, ונבדלת ממנו בעיקר בהיבטים של עיצוב, רכיבים פעילים עיקריים ומבנה פיזי של תא החימום העיקרי במכשיר. בהיבטי שימוש, היא מתפקדת בדיוק כמו מכשיר אידוי נייד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *