מדריכים לוופורייזר

סוגי אביזרי צריכה עבור קנאביס רפואי

אילו סוגי אביזרי צריכה משמשים עבור קנאביס רפואי?

ישנן מספר דרכים שונות לצרוך קנאביס רפואי, בכולם נעשה שימוש במוצרי צריכה שונים המיועדים לכל אחת משיטות הצריכה. שיטות צריכה שונות קיימות כדי להתאים למטופלים שונים, אשר לכל אחד מהם עשויות להיות העדפות או מגבלות רפואיות, כמו למשל קושי לשאוף עשן או בעיות המערכות העיכול שמונעות ספיגת תמציות בבליעה.

להלן מידע אודות מוצרי צריכה לקנאביס רפואי המתאימים לדרכי הצריכה השונות של הטיפול: מוצרי צריכה מקטגוריית צריכת קנאביס בעישון

מוצרי צריכה נדרשים: ניירות גלגול (אופציונלי: פילטר) או דפי בלאנט ו/או מקטרת או מקטרת מים.

עישון קנאביס רפואי הוא תהליך של ספיגת החומרים הפעילים אחרי שהם מתאדים מהשריפה של החומר, ונשאבים אל פיו וריאותיו של המשתמש ביחד עם העשן. במהלך העישון חלק מהחומרים הפעילים נשרפים וחלק מהם נספגים בשלמותם על ידי הצרכן.

צריכת קנאביס בעישון מתבצעת על ידי שימוש במספר מוצרי צריכה ייעודיים:

  1. סיגריית קנאביס – ניירות גלגול עם או בלי פילטר

סיגריה מגולגלת העשויה מנייר גלגול העוטף פילטר, שנמכרת למטופלי קנאביס רפואי גם בתצורה המגולגלת במכונה אוטומטית. הכנת סיגריית קנאביס דורשת רק ניירות גלגול ופילטרים, אלא אם כן היא מתבצעת המכונה קטנה ידנית לגלגול סיגריות בודדות.

  1. בלאנט – עלי טבק/קנאביס מיובשים

בלאנטים (Blunt) הם סיגריות קנאביס רפואי שאינן מגולגלת בתוך נייר גלגול רגיל, אלא בתוך תחליף נייר העשוי מעלי טבק או מעלי קנאביס מיובשים. סיגריות בלאנט אינן נמכרות על ידי חברות קנאביס רפואי אך העלים מהם מכינים אותם נמכרים בחנויות לממכר מוצרי טבק.

  1. מקטרת מים

מקטרת מים היא כלי עישון עשוי זכוכית או פלסטיק, שבנוי בצורה המאפשרת זרימת אוויר דרכו. מקטרת זו כוללת גוף המסוגל להכיל מים, דרכם עובר העשן בעת השאיפה לפניו שהוא מגיע אל שפתיו של המעשן, המונחות על פיית המקטרת. מקטרת מים היא מכשיר נייד שגודלו נע בין כמה סנטימטרים בודדים לכדי מטר ויותר, אך לרוב מדובר בגודל (גובה) של כ-40 ס”מ.

  1. מקטרת (פייפ)

מקטרת היא כלי עישון עשוי זכוכית, פלסטיק או חרסינה, המשמש לצריכת טבק ומוצרים צמחיים דומים, בתהליך שריפה ישירה, ללא שימוש במוצרי צריכה נלווים או אביזרים חיצוניים. מקטרת היא חלולה ומאפשרת זרימת אוויר דרכה אל הפיה, ממנה שואף המשתמש את העשן שנוצר מהבערה של החומר הצמחי.[/vc_column_text][woodmart_title size=”small” color=”primary” style=”underlined” align=”right” tag=”h2″ title=”מוצרי צריכה מקטגוריית צריכת קנאביס באידוי”]

מוצרי צריכה נדרשים: מכשיר אידוי (וופורייזר) שולחני או נייד.

אידוי הוא דרך אלטרנטיבית לצריכת קנאביס רפואי בשאיפה, במקום עישון, בתהליך השונה מהשריפה שמתבצעת בעישון. בתהליך של אידוי, הקנאביס רפואי מתחמם ונפלטים ממנו כל החומרים הפעילים שקיימים בו, אך בטמפרטורה נמוכה יותר (בין 155 ל-220 מעלות צלסיוס) מזו הקיימת בעת שריפה מלאה של החומר הצמחי לצורך פליטת החומרים הפעילים. אידוי קנאביס הוא שיטה בעלת פחות נזק לבריאות לעומק עישון, מכיוון שהיא לא כוללת שאיפת עשן.

צריכת קנאביס באידוי מתבצעת על ידי שימוש במספר מוצרי צריכה ייעודיים:

  1. וופורייזר – מכשיר אידוי

וופורייזר הוא מכשיר אידוי הממצה את צמח הקנאביס – במקום לשרוף אותו, הוופורייזר מחמם את הקנאביס לטמפרטורה נמוכה יחסית אשר גורמת לחומרים הפעילים בקנאביס (הקנבינואידים) להתאדות החוצה ממנו, אך לא שורפת אותם. מסיבה זו, וופורייזר אינו מפיק עשן אלא זרם של אדים שעברו תהליך קירור, שהנם אדים של מים וחומרים פעילים הקיימים במוצר שעבר אידוי. וופורייזר, כמו מקטרת, הינו מוצר צריכה הזקוק לתחזוקה שוטפת ויום יומית של ניקוי. ישנם שני סוגים של מכשירי אידוי – וופורייזר נייח (שולחני) או וופורייזר נייד, המתאימים לשני סוגים שונים של שימוש.

  1. סיגריה אלקטרונית

מוצר צריכה נוסף המשמש לצריכת מוצרי קנאביס רפואי ובעיקר לצרית תמציות הוא סיגריה אלקטרונית – מכשיר נייד המשתמש בסוללה ניידת כדי לייצר חום, המאיץ אידוי של חומרים פעילים הקיימים בתמצית. סיגריה אלקטרונית אינה מתאימה לאידוי של תרפחת קנאביס כמו וופורייזר אלא רק לאידוי של תמציות ייעודיות.

מוצרי צריכה מקטגוריית צריכת קנאביס במיצויים

מוצרי צריכה נדרשים: מכשיר אידוי (וופורייזר) המותאם לאידוי מיצויים

שמנים ומיצויים שונים המופקים מקנאביס הם מוצרים הנמכרים למטופלי קנאביס רפואי ומשמשים לטיפול ארוך טווח ומדויק יותר מבחינת יעדים קליניים ושמירה על רצף טיפולי יציב. חיי המדף של שמנים ומיצויים ארוכים יותר מאלו של פרחי קנאביס טריים, ולכן לעיתים הם מופקים לשם שמירה על טריות החומרים הפעילים.

בין המיצויים הנכללים הקטגוריה זו: שמן קנאביס (המכיל THC או CBD ומכונה גם ‘שמן ריק סימפסון’), דאב, חשיש או אבקת טריכומות. כל המיצויים הללו מופקים מפרחי קנאביס רפואי, והשימוש בהם זהה מבחינת מוצרי צריכה נדרשים.

שימוש בתמציות אלו אפשרי בשתי דרכים: בליעה ו/או ספיגה מתחת ללשון, באמצעות טפטפת פשוטה, או אידוי איטי במכשיר וופורייזר המותאם לאידוי שמנים ומיצויים.

מוצרי צריכה מקטגוריית צריכת קנאביס בשיטות פרמקולוגיות

ישנן שיטות צריכה המפותחות על ידי מעבדות של חברות תרופות, על בסיס פטנטים רפואיים דוגמת מדבקות תת-עוריות או גלולות לשחרור איטי של חומרים פעילים בקיבה. ישנן חברות קנאביס רפואי שמפתחות מוצרי צריכה ייעודיים לתחום זה.

מוצרי צריכה פרמקולוגיים של קנאביס רפואי יכולים להיות למשל כמוסות לשחרור איטי, טבליות מציצה מסיסות, “דפים” לספיגה תת לשונית ושאר מוצרים המיועדים לטיפול נקודתי ומדויק בתסמינים רפואיים מסוימים המאפיינים חולים שנעזרים בקנאביס רפואי.

יש לציין כי שיטה זו אינה נגישה לציבור הרחב כיוון שאמצעים מתקדמים אלו אינם זמינים למטופלים דרך המערכת הייעודית של משרד הבריאות והתקנות שמגבילות את חברות הקנאביס הרפואי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *