פילטרים ועוד

איך מעשנים מקטרת בקלות וביעילות?

מקטרת, או בגרסה המודרנית שלה “פייפ”, היא אחת מצורות העישון היותר קלאסיות ואיכותיות שיש. מעבר לחוויית העישון מדובר כאן באקט שחלק מהאנשים תוספים כתרבותי, כזה הדורש מהם סבלנות וגם השקעה. יש שיגידו שעישון מקטרת הוא אומנות לכל דבר ועניין, או לכל הפחות פעולה הדורשת תרגול על מנת שניתן יהיה להגיע לתוצאות המצופות. אבל איך מעשנים מקטרת? במדריך הבא נציג בפניכם את השלבים העיקריים, והחומרים הדרושים, עד לעישון המושלם.

מעשנים מקטרת – איטי יותר, בריא יותר

עוד לפני שמבינים “איך” בדיוק לעשן פייפ, מומלץ לעצור ולהבין “למה” זה מומלץ. כפי שרמזנו קודם לכן, התפתחה במהלך השנים תעשייה שלמה סביב עישון המקטרת. אנשים המעשנים מקטרת דואגים להצטייד בכזו איכותית, שהופכת יקרה לליבם, ומשקיעים גם בתחזוקה השוטפת שלה. בד בבד הם מתנסים בעישון חומרים שונים, במטרה להגיע לתוצאה שהם מצפים. כיום תמצאו מקטרות מעוצבות היטב, שעשויות להפוך להיות אחד מ”כרטיסי הביקור” המובהקים ביותר של מי שמצטייד בהן.

אם אתם אוהבים לממש את מלוא הטבק שאתם מעשנים, מקטרת יכולה להיות בדיוק בשבילכם. הבעירה של המקטרת היא איטית בהשוואה לצורות אחרות של עישון, כך שהאקט עצמו נמשך פרק זמן ממושך יותר. על רקע העובדה שבניגוד למוצרים אחרים אין כאן שאיפה לריאות של העשן, רבים מגדירים את עישון המקטרת לבריא יותר.

ככה מעשנים נכון מקטרת

עישון מקטרת עשוי להיראות בשלב הראשון כמלאכה מורכבת בהשוואה לחלק גדול ממוצרי העישון, ואכן יש כאן צורך בתרגול על מנת שניתן יהיה לעשות זאת כפי שמצפים. ועדיין, מדובר במשימה שלא אמורה להיות מורכבת יתר על המידה. סביר להניח שאחרי כמה ימים של שימוש, כבר תוכלו לשלוט בה במידה משביעת רצון.

כדי לעשן מקטרת, אתם זקוקים קודם כל לחומר גרוס: אתם יכולים לרכוש חומרים גרוסים או לעשות זאת באופן עצמאי, באמצעות גריינדר (מקססה) ואביזרים משלימים אחרים. את החומר הגרוס סדרו בחור הגדול בלב המקטרת, המכונה בעגה המקצועית “צ’וק”. כדי לקבל את העישון האיכותי והאיטי, חשוב להקפיד על דחיסה של החומר אותו צורכים. יש הבוחרים לעשות זאת באופן ידני, מה שדורש מעט סבלנות ועדינות, ולעומתם אחרים רוכשים ציוד ייעודי לצורך השלמת המשימה. סביר שלאחר כמה ניסיונות תוכלו להבין איך בדיוק אתם מעדיפים את החומר שלכם.

 

הלאה. לאחר שהחומר מוכן לשימוש, פשוט קרבו את הקצה האחר של המקטרת לפה שלכם. חשוב שהמיקום יהיה קרוב מספיק כדי שהחומר יישאף על ידיכם, אבל לא קרוב מדי כדי למנוע מצב בו תרגישו שאין לכם אוויר. עם הדלקת החומר תוכלו להתחיל לקחת שאיפות ממנו. אנחנו ממליצים לעשות זאת בצורה רגועה, איטית ומדודה ככל שניתן, כמו שנהוג עם מקטרות.

האם אופן השימוש מושפע מסוג המקטרת?

שימו לב שיש סוגי מקטרות בהם חוקי המשחק מעט שונים. ברוב המקטרות המשווקות כיום, בהן יש חור במרכז, יש לשים אצבע על גבי החור תוך כדי השאיפה: לאחר השלמתה ולפני השאיפה הבאה, שחררו את האצבע. אם המקטרת שלכם אינה כוללת חור מהסוג הזה, המעבר בין שאיפות נעשה בצורה מעט שונה. כאן תידרשו להוציא את המקטרת מהפה שלכם למשך כמה שניות בין השאיפות.

בכל אחד מהמקרים יש כמה פריטים משלימים שיכולים לשדרג את חוויית השימוש במקטרת ולהתאים אותה לצרכים שלכם. בין השאר, תוכלו לרכוש נרתיק לאחסון המקטרת, קייס לטבק, אולר הכולל כפית, דוחס ו”מסמר” לניקוי ולפתיחת המעברים, מצת מיוחד בו האש פונה כלפי הצדדים ולא למעלה, מסנן המוציא מהתמונה את הרעלים האפשריים – והרשימה עוד ארוכה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *