מדריכים לקנאביס

איך עושים דאב? השלבים, השיטות, והציוד הדרוש

איך עושים דאב? השלבים, השיטות, והציוד הדרוש

אם אתם מעורים בעולם העישון, ולו במעט, סביר להניח ששמעתם בשנים האחרונות את המונח “דאב”. האמת היא, שמדובר בלהיט הגדול ביותר כיום בתרבות הקנאביס העולמית. זוהי תמצית קנאביס בריכוז גבוה במיוחד, של עד 92% THC, שהוא החומר הפעיל בקנאביס – מה שהופך אותה לתמצית הטהורה ביותר שיש (לשם השוואה, בפרחי קנאביס רמות ה-THC  מגיעות עד כ-30% בלבד). הדאב מבוסס על הרעיון של בידוד החומר הפעיל, אותו הגה פרופסור ישראלי, אם כי, כיום לא ניתן לרכוש בישראל דאב, למעט בדרכים מחתרתיות עליהן אנחנו לא ממליצים, כמובן. החדשות הטובות הן שזה ממש לא אומר שאתם צריכים לוותר על הדאב שלכם. במדריך הבא נסביר לכם בקצרה איך עושים דאב עם חומרים שניתן לרכוש באופן עצמאי, קצת השקעה והרבה מאוד זהירות.

איך עושים דאב? לפני כן, קצת רקע

סביב עישון הקנאביס התפתחה בשנים האחרונות תרבות גלובאלית ענפה, עם כמה מגמות וטרנדים עולמיים, דאב עונה בדיוק על ההגדרה הזו. במבט ראשון, מדובר בגוש בגוון חום בעל צורה לא ברורה. בפועל, זוהי תמצית הקנאביס הטהורה והמרוכזת ביותר שאפשר לצפות לה. בעוד שבפרחי קנאביס תמצאו לרוב אחוזים בודדים, או לכל היותר כמה עשרות אחוזים, של החומר הפעיל בצמח הקנאביס, THC, דאב משובח יכול להכיל עד 92% חומר פעיל. זאת בזכות שיפור ויצירת טכנולוגיות חדשות לזיקוק תמצית ה-THC, שמאפשרות ליצור קנאביס שפשוט משפיע בצורה מהירה, יעילה וחזקה יותר. ההשפעות של דאב דומות לאלה של קנאביס רגיל, אולם בשיעור משמעותי הרבה יותר. החדשות הטובות: מדובר במשימה מורכבת, אבל אפשרית. כל שעליכם לעשות הוא להמשיך לקרוא ולגלות איך עושים דאב.

מדוע צריך להכין דאב: הסיבה היא, שאין אפשרות לרכוש דאב מוכן בישראל

במקומות שונים בעולם, בעיקר בחלק ממדינות ארצות הברית, תוכלו למצוא דאבים הזמינים לרכישה, אפילו בבתי המרקחת, עבור האנשים הזקוקים לכך, ולכן פחות אנשים מתעסקים בשאלה איך עושים דאב, או איך להכין דאב. ישראל כידוע עדיין לא מתקדמת בנוגע להסדרת הקנאביס הרפואי. גם אם תמצאו בה את תמציות ה-THC בצורה זו, ולמרות שבידוד ה-THC הוא במידה רבה פיתוח ישראלי, עדיין אין אפשרות לרכוש כאן דאב מוכן, ולכן, יותר אנשים מתעסקים בשאלה איך עושים דאב.

מלבד השאלה הזו, השאלה שעולה היא כיצד בדיוק ניתן לצרוך את הדאב. חשוב להדגיש, שבניגוד לחלק מהרגלי צריכת הקנאביס השגורים כיום, את הדאב לא מפוררים לכדי תערובת. תחת זאת, מעשנים אותו באמצעות מכשיר אידוי או סיגריה אלקטרונית, הזמינים באינספור סוגים בחנויות הבולטות הפועלות בתחום. צורת צריכה אפשרית אחרת היא רכישת באנגים ייעודיים שתוכננו על מנת לשמש למטרה הזו בדיוק, אולם נכון להיום, בישראל לא ניתן לקנות אותם.

איך עושים דאב בבית? אלו המוצרים הנדרשים 

באינטרנט תוכלו למצוא מדריכים שונים המפרטים, אפילו צעד אחר צעד, איך עושים דאב. נראה שהדאב הקרוב ביותר ל-“דבר האמיתי” דורש מכם גז בוטאן או גז ממס אורגני על סוגיו, מערכת למיצוי גז ביתית, מיכל ואקום ומשאבה ייעודית לצורך הסינון היעיל, וכמובן שגם פרחי קנאביס, על פי כמות החומר שאתם מעוניינים לצרוך בסופו של יום.

כיוון שאנחנו עוסקים כאן בגזים, צריך לזכור שההכנה עלולה לכלול בתוכה מספר סיכונים. לכן, נדרש מעקב קפדני אחר ההוראות, ובעיקר זהירות. כך למשל, את הכנת הדאב מומלץ מאוד לבצע בחלל פתוח ורחב, ולא במקום סגור, בו עלולה להיווצר קטסטרופה של ממש במקרה בו דברים מתחילים להשתבש.

איך להכין דאב: השלבים המרכזיים

אז איך עושים דאב קנאבים באופן ביתי? הפקת דאב באופן ביתי, מבוססת על מספר צעדים שחשוב לבצע על פי הספר.

זה דורש מספר רכיבים ציוד לתרכיזים, שאינם נמצאים כברירת מחדל בבית הישראלי הממוצע, אולם יחד עם זאת, ניתן להצטייד בהם ולהיערך בהתאם אם יודעים היכן לחפש. הפריט הראשון הוא גז ממס אורגני, על סוגיו. בחנויות המספקות פריטים עבור מעבדה או הפקה של תמציות, בעיקר צמחיות, תוכלו לרכוש בנוסף את צינור המיצוי, שהוא מערכת מיצוי הגז לשימוש ביתי, הנדרשת אף היא כחלק אינטגרלי מתהליך הכנת הדאב. הפריטים המשמעותיים האחרים הם מיכל ואקום ומשאבה ייעודית, וכמובן שגם פרחי קנאביס, על פי הכמויות הדרושות.

התהליך מתחיל בהכנסה של הפרחים לצינור המיצוי ולסגירה, כאשר הפרחים במקרה הזה אינם דחוסים מדי. את כלי הקיבול מניחים מתחת לפתחה של מערכת המיצוי, במטרה לקלות את הגז הסופח את הרכיבים הצמחיים החיוניים בפרחים. השלב הבא הוא ריסוס הגז לחלק העליון במערכת המיצוי וסגירת המערכת, שתאפשר לגז לרדת מטה, להקיף את פרחי הקנאביס ולנזול לכלי הקיבול.

לאחר מכן, רססו את הגז מהמיכל עד לקצה העליון של המערכת, עד להתרוקנות המיכל מהגז. סגרו את המערכות והמתינו מספר דקות, במהלכן הגז יוכל להתפשט לכל אורך המערכת. זוהי הנקודה בה אתם אמורים להבחין שחלק מהדאב עובר לקערה בצורה הנוזלית שלו. המתינו עד ליציאת כלל השאריות מפתח המערכת (כ-20-15 דקות).

לאחר כ-15 עד 20 דקות, חממו את הקערה, עם כל החומר הנוזלי, במטרה להעלים את הגז שעוד נותר. את החימום כדאי לעשות על פי עיקרון “בן מארי“. לבסוף, נדרשת הוספת ריכוז גבוה של אלכוהול והקפאה של הדאב למשך יממה לפחות. הסרת שאריות השעווה, דרך חימום נוסף בשיטת בן מארי, מסיימת למעשה את התהליך.

הכנת הדאב מסתיימת למעשה עם ההקפאה שלו, למשך יממה לפחות, במטרה להוציא מהדאב את השעווה שאינה נחוצה. חימום נוסף ואחרון של הדאב על אותו עיקרון, והרי שלאחר הקירור לטמפרטורה סבירה הדאב שלכם מוכן בשעה טובה.

איך עושים דאב? השיטה המקוצרת

בכל הנוגע לשאלה איך עושים דאב, יש גם את השיטה המקוצרת. השיטה הבאה שנציג בפניכם בנוגע לשאלה איך מכינים דאב, צפויה לספק תוצאות מעט פחות טובות מהראשונה, אבל יש אנשים רבים שזה מספיק להם. השיטה כאן פשוטה ובטוחה הרבה יותר, וכל אחד יוכל לעשות אותה. הציוד הדרוש כאן בסיסי אפילו יותר: מחליק שיער, נייר פרגמנט וקנאביס בכמות קטנה.

התהליך מתחיל עם קיפול נייר הפרגמנט לחצאים והכנסת הקנאביס לתוכו. כוונו את המחלק לטמפרטורה של כ-150 מעלות, תוך שאתם לוחצים היטב את הקנאביס במשך מספר שניות. לאחר מכן, פתחו את מחליק השיער והסירו את הנייר ותכולתו. בשלב בו אתם פותחים את הנייר, אתם אמורים להבחין בחתיכות השמן הזהוב. אם תחזרו על הפעולה מספר פעמים, ייתכן שתקבלו דאב בכמות מספקת.

איך עושים דאב? בזהירות 

עם כל היתרונות של דאב איכותי בסוף התהליך, חשוב לזכור שהדרך לשם עשויה להיות מורכבת. לא מספיק לדעת איך עושים דאב, אלא יש צורך להכיר את הדגשים העיקריים שיש להקפיד עליהם על מנת שהתוצר ייצא בדיוק כפי שמצפים. וגם כדי להקטין את הסיכונים, שבהחלט קיימים. ידועים כיום מספר סיכונים העלולים להיכנס לתמונה כאשר מכינים דאב בצורה לא נכונה, בעולם התרחשו למשל מספר מקרים בהם ההכנה השגויה הביאה לפיצוץ של ממש (אל תשכחו שמעורבים בכך סוגי גזים שונים). יש לנקוט משנה זהירות, ואף לבצע את התהליך בשטח פתוח וגדול, ולא בחלל סגור. אם אתם לא יודעים איך להתחיל, אל תהססו לפנות לחברות ולאנשי מקצוע הבקיאים בתחום. דפדפו בין הדפים של טבק עבודי ומיצאו את כל האביזרים הדרושים לכם להכנת דאב.

Photo by Clear Cannabis on Unsplash

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *