פילטרים ועוד

איך מעשנים פייפ?

פייפ הוא אחת מצורות העישון הקלאסיות והמוכרות יותר, אם כי ברור שעישון בדרך זו עבר שינויים ותמורות לאורך השנים. כיום מדובר במעין גרסה מודרנית של מקטרת, המציעה כמה יתרונות חשובים: חיסכון משמעותי בחומר הנשאף (השריפה של החומר נעשית בזמן הנשיפה בלבד), לדוגמה, או אפילו עישון הנחשב “לבריא” יותר בהיעדר השריפה. אבל איך מעשנים פייפ בצורה היעילה והמהנה ביותר? במאמר הבא נספק עבורכם את התשובה לשאלה החשובה הזו.

בטרם נגלה איך מעשנים פייפ – היכרות קצרה עם המוצר

כצעד ראשון יש להדגיש שניתן למצוא כיום מגוון רחב של פייפים לעישון, כפי שתוכלו לראות דרך סקירה קצרה של הקטלוג שלנו. אופן העישון, וכמובן שגם התחושה שמקבלים באמצעותו, עשויים להשתנות על פי הדגם הנבחר. לכן חשוב למפות את האפשרויות העיקריות המוצעות כיום בשדה המשחק.

האבחנה הראשונה היא בהתאם לחומר הגלם העיקרי של המקטרת, כאשר לכל חומר מאפיינים ויתרונות משלו. מקטרת עץ למשל מציעה תחושה ייחודית של עישון, עם בידוד מיטבי של החום התא הבעירה המונע את הצורך להיעזר במצית בכל שאיפה.

מקטרת ממתכת נחשבת למומלצת מאוד מבחינת העמידות. היא פשוטה לניקוי ולתחזוקה, אינה מחלידה וכוללת פטנטים שונים המספקים הגנה לחומר ומשפרים את חוויית העישון.

מוצרי הזכוכית זוכים להצלחה אדירה בשנים האחרונות עקב המראה היוקרתי שלהם (כולל אפשרות להדפסה בהתאמה אישית על הזכוכית), העובדה שמקטרת זכוכית אינה מתחממת, היעדר טעמי לוואי בשימוש ארוך טווח ועוד.

האביזרים הנדרשים

לכל אחד מסוגי המקטרות שהזכרנו עשויים להיות אביזרים ייעודיים שונים בתכלית, בהם רצוי להצטייד לפני שמתחילים לעשן: מצית ייעודי המייצר אש מצדי המצית ולא מלמעלה, במטרה למנוע כוויות, הוא פריט חובה. אולר מאפשר קיצוץ שליטה על דחיסת החומר, מה שבטוח בהשוואה לשימוש בידיים. בהתאם לצורת הדחיסה ניתן לשלוט על שריפת החומר, כשבנוסף לכך האולר מקל על ניקוי ותחזוקת החלקים השונים של המוצר.

אם אתם משתמשים בפייפ רטוב (“באנג”), תצטרכו למקם כמובן קודם כל מים בחלק התחתון של המקטרת. במקטרות יבשות בעלות שתי קצוות בלבד, יש מנגנונים המיועדים למנוע חדירה של חומרים שרופים, בטמפרטורות גבוהות במיוחד, לחלל הפה. אלמנט בשם “צ’וק” הוא אחד הנפוצים והמומלצים בהקשר הזה, והוא מאפשר הן מניעת החדירה של החומר השרוף לפה והן צריכת כמויות מדודות של עשן.

מעבר לכך מוצעים כיום פילטרים ייעודיים לדגמי המקטרות השונים: נרתיקים אופנתיים שמספקים להם את ההגנה הנדרשת, מעמדים יוקרתיים ופריטים נוספים שבטבק עבודי מוצעים עבורכם במחירים שווים לכל כיס.

הדגשים העיקריים לעישון נכון

לאחר שהבנו מהם סוגי המקטרות המודרניים ובאילו אביזרים רצוי להצטייד מבעוד מועד, מגיעים לסוגיה העיקרית בה עוסק המדריך: איך מעשנים פייפ? התשובה הפשוטה היא שאם ביצעתם נכון את השלבים הקודמים, אתם לא צפויים להיתקל בקשיים מרובים מדי. זאת על רקע העובדה שעישון בדרך זו נחשב לפשוט באופן יחסי, על אחת כמה וכמה לאחר שמעשנים מקטרת כמה פעמים ומבינים בדיוק איך זה מתבצע.

העיקרון המרכזי של העישון דומה מאוד למקטרות סטנדרטיות המיועדות לטבק. ראשית, יש להכניס לראש הייעודי של המקטרת תפרחת, לרוב בכמות שאינה גדולה יתר על המידה ובהתאם להוראות השימוש ולהעדפות האישיות. השלבים הבאים הם הדלקה של המקטרת באמצעות אותה מצית ייעודי, הנעשית ברוב המקרים במקביל לפעולת השאיפה.

השורה התחתונה היא שהעישון, כשהוא נעשה על פי הספר ובאמצעות האביזרים הנכונים (למשל קייס לטבק), יכול להציע חוויה איכותית וגם איטית באופן יחסי לעישון טבק למשל, מה שמתאים כמו כפפה ליד למי שאוהב להתענג על כל מקטרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *