פילטרים ועוד

המדריך השלם לבחירת נייר גלגול בהתאמה אישית

בימינו ישנן אפשרויות רבות להפקת הנאה ותועלת מטבק וצמחי מרפא (באמצעות פייפ, וופורייזר, סיגריה אלקטרונית ועוד), אך מרבית המשתמשים עדיין מעדיפים את שיטת העישון הקלאסית באמצעות ניירות גלגול. אם גם אתם משתייכים לאותה קבוצה, אתם בוודאי יודעים כי על מנת להפיק את המיטב מהחומר שברשותכם, לא מספיקה רק תערובת איכותית, אלא חשוב שנייר הגלגול אף הוא יהיה ברמה גבוהה. רוצים לשדרג את חווית העישון שלכם? להן הקריטריונים החשובים שכל נייר גלגול שתרכשו חייב לעמוד בהם.

 

החומר ממנו עשוי נייר הגלגול

הציפיות שלנו מניירות הגלגול השונים הן שיהיה קל ככל שניתן להכין מהם את הסיגריות שלנו, שלא יקרעו, שידבקו בצורה חזקה וטובה לאחר הרטבה וסגירת הגלגול וכמו כן, שלא יכילו בתוכם חומרים רעילים. בנוסף יש להימנע ככל שניתן מרכישה של נייר גלגול שמכיל מקדמי בערה שונים (מה שנפוץ מאוד בסיגריות הרגילות שבקיוסקים ובמכולות) שנחשבים למאוד רעילים. זה נכון שמקדמי הבערה עוזרים לסיגריה להמשיך לבעור לאורך זמן, אך למה להרעיל את גופנו עם חומרים רעילים ולהזיק לעצמנו לטווח הארוך?

 

בעבר היה נהוג להשתמש בניירות סטנדרטיים (מעצים) בתור ניירות לגלגול. אלא שקצב השריפה שלהם אינו היה משביע רצון ולכן עם הזמן הם הוחלפו בווריאציות אחרות, טבעיות גם כן. בין האפשרויות החלופיות המובילות ניתן לציין ניירות טבעיים כגון כותנה, המפ (נחשב לאיכותי ביותר, נשרף באיטיות ובעל טעם מיוחד ומבוקש), ניירות אורז, פשתן ושילובים שונים של כל סוגי החומרים הללו. לבחירתכם גם ניירות גלגול שקופים שיתרונם הוא במראה המיוחד, כאשר קיימת גם האפשרות של ניירות עץ רגילים אך כאלה שלא מקדמים בערה.

 

גודל הנייר

כאשר מכינים סיגריה מגולגלת למשל מנייר ריזלה, קיים הכרח שלא להעמיס בה יתר על המידה מבחינת צפיפות תערובת הצמחים, לדאוג לטחון אותה טוב עם גריינדר מתאים, ושלא ייווצר עודף של נייר בסיום ההכנה. בהתאם לאופי השימוש (לבד, בזוגות או בקבוצות) כך תוכלו לרכוש את גודל הנייר הדרוש לכם. נייר גלגול מגיע בדר”כ בגדלים של החל מ 68 מ”מ לאורך ו- 34 מ”מ לרוחב (מידה Small) ויכול להגיע עד אורך של למעלה מ- 10 ס”מ ורוחב של יותר מ- 4 ס”מ (King Size). בין שתי קצוות אלו קיימים גדלי ביניים כאשר המעשן הממוצע נוהג להזמין את המדיום או המדיום הרחב. ומה אם אתם מעוניינים לקבוע בעצמכם את הגודל המתאים לכם? לשם כך קיימת אפשרות נוספת של רכישת ניירות גלגול שמגיעים בגלילים. כלומר, העובי והרוחב יהיו אחידים אך האורך נקבע על ידי המשתמש.

עובי הנייר

מלבד לבחירה נכונה של ממדי הנייר, גודל החלקיקים של התערובת והצפיפות שלהם, ישנה חשיבות גם לקצב שריפת הנייר מבחינת חוויית העישון שלכם, מה שתלוי בעובי הנייר שתשתמשו בו. כך למשל, נייר גלגול עבה מחייב השקעת מאמץ רב יותר בשאיפה אך הוא ממשיך בשריפתו גם לאחר השאיפה ובאופן איטי. ניירות גלגול דקים יותר, מאפשרים מעבר אוויר דרכם בצורה הרבה יותר קלילה ולכן קל יותר לבצע שאיפות והם נשרפים מהר יותר. יחד עם זאת, הם נוטים להיכבות לאחר שהשאיפה מסתיימת ויש להדליקם מחדש באמצעות מצית. את המידע על עובי הנייר ניתן למצוא על גבי האריזות והוא מבוטא בערך הצפיפות. 12 עד 13 גרם למ”ר מרמזים על נייר דק. ערכים גדולים מכך הינם עבור ניירות עבים יותר.

 

סוג הדבק

לאחר הכנת הגלגול, יש לסגור אותו באמצעות מגע של שתי קצוות רוחב הנייר אלו באלו והרטבת הקצה. ההרטבה מפעילה את הדבק ומייד לאחר מכן ניתן להתחיל לעשן. אלא שישנם מוצרים רבים שמכילים דבקים שמורכבים מחומרים רעילים ביותר לאדם בעת שריפתם (כלורידים ואחרים). על כן חשוב מאוד לרכוש נייר גלגול שמכיל אך ורק דבק אורגני. הדבק האיכותי ביותר הינו שרף מעץ השיטה שכלל אינו רעיל לאדם, אך ישנם גם חומרים נוספים. כאשר מקפידים לרכוש ניירות גלגול ממותגים מובילים, מעשנים בראש שקט מהבחינה הזו.

 

נייר גלגול עם פילטרים

ניתן לרכוש נייר גלגול עם או ללא פילטרים, כאשר האפשרות השנייה מאפשרת ספיחת רעלים ומונעת מחתיכות צמחים להישאף אל פיו וריאותיו של המשתמש. אותם פילטרים כוללים אף הם דבק בקצוות שלהם כך שהם מוצמדים לנייר בעת השימוש. גם במקרה הזה חשוב מאוד לרכוש פילטרים מחומרים אורגניים שכוללים דבקים שאינם רעילים.

 

טעמים וריחות

לכל סוג של נייר גלגול יש את הטעם המיוחד האופייני לו, כך שמומלץ להתנסות בכל הסוגים ולהחליט לגבי זה המועדף עליכם. חלק מהמעשנים אוהבים את טעם התערובת כך שיהיה כמה שיותר טבעי ואילו אחרים מעדיפים לחפש טעמים אחרים. לשם כך ניתן למצוא בחנויות המובילות גם ניירות שמספקים ניחוחות וטעמים של תות (אדום), קוקוס (לבן), מסטיק (סגול) ועוד. הטיפ שלנו – רצוי שלא להרטיב את הגלגולים עם נוזלים שעוזרים לטעם אלא להעדיף טעם איכותי שמגיע מתוך הניירות עצמם.

 

מחירים ומוצרים נלווים

המחיר של נייר גלגול הינו נגזרת של האיכות והגודל. ככל שהנייר איכותי יותר וגדול יותר, כך הוא גם יהיה יקר יותר. יחד עם זאת, ניתן למצוא אריזות חיסכון שמכילות מאות דפי נייר (באופן זה המחיר פר דף יורד), חבילות שכוללות ניירות גלגול יחד עם פילטרים במחיר מוזל, כאשר ניתן לשלב גם גריינדר שישדרג עבורכם את התערובת וישפר את חווית העישון כולה. עבור המעוניינים בכך, ניתן לרכוש גם בלאנטים, שהם עלים קשיחים של טבק, שבתוכם ממלאים את התערובת הרצויה. הבלאנטים מתאימים בעיקר לשמש בתור סיגרים אך ניתן למצוא בהם תועלת גם למוצרי טבק וצמחי מרפא נוספים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *