מדריכים לסיגריה אלקטרונית

ג’ול (JUUL) – סיגריה אלקטרונית

סיגריה אלקטרונית ‘ג’ול’ היא מכשיר איוד (Vape) נייד המיועד לאידוי נוזלי איוד ייעודיים בלבד, המיוצר על ידי חברת ‘JUUL Labs INC’ המייצרת ומשווקת סדרת מכשירי אידוי ואיוד ניידים מניו יורק שבארה”ב. סיגריה אלקטרונית ‘ג’ול’ היא מכשיר איוד בעל חיי סוללה בינוניים, כאשר גודל המכשיר הכללי נחשב לבינוני בקטגוריה של סיגריות אלקטרוניות אך זה בעקבות האורך שלו ולא הרוחב שלו, שדווקא נחשב לדק יחסית בקטגוריה ונבדל מבחת מבנה.

המנגנון המכני של Juul

המנגנון המכני המרכזי שמפעיל את מכשיר סיגריה אלקטרונית ‘ג’ול’ עובד לפי התקן הסטנדרטי של מכשירי סיגריה אלקטרונית: גוף חימום גלילי מוארך שמיועד לחמם את תא האידוי המתכתי, שעשוי לעיתים להיות בנוי מחומר קרמי ולא ממתכת. לתא זה מוכנס נוזל האידוי בטרם תחילת החימום ובו הוא עובר תהליך של חימום מבוקר במטרה למצות ממנו את החומרים שקיימים בו וניתנים לשאיפה – בטמפרטורה של כ-260 מעלות צלסיוס – טמפרטורה שאינה יוצרת עשן או תהליך בעירה אלא מספיקה רק כדי לגרום לאידוי של מים וחומרים צמחיים מתוך נוזל האידוי המתאדה מהחימום. בתהליך זה, מאפשרת סיגריה אלקטרונית ‘ג’ול’ אידוי של חומרים צמחיים (מומסים) ומים בלבד, ללא עשן או חומרים כבדים שמוכלים בתוכו.

חלקו החיצוני של מכשיר ‘ג’ול’ מורכב מפלסטיק פולימרי קשיח והוא מצופה בחומר איטום קרמי שנועד למנוע מחום לזלוג החוצה ולהגיע אל ידו של המשתמש. מתחת למעטה החיצוני הדקיק של המכשיר, שכולו מעוצב במבנה דק מאד, קיימת מערכת אידוי חומרים שמרכזה בתא האידוי, מסביבו מורכבת צנרת זכוכית קצרה המיועדת להובלת אדים המופקים מהנוזל המתאדה. מערכת זו מבודדת כולה בעזרת ציפוי קרמי פנימי העשוי חומר בשם זירקוניה המסייע לשמור על אחידות הטמפרטורה וחלוקתה דרך תא האידוי בעת תהליך החימום של נוזל האידוי מתוך הקפסולה הייעודית.

חלקו הפנימי של מכשיר ‘ג’ול’ מצופה בחומר ציפוי קרמי דמוי זירקוניה המשמש לציפוי זכוכית – זהו ציפוי מגן שנועד לספק לסילון האדים המופקים מתא האידוי נתיב עמיד שלא יפגע במורכבותם הכימית, טעמם או ריחם.

מילוי באמצעות נוזל אידוי

מילוי המכשיר בנוזל אידוי מתבצע על ידי הסדרת מכסה תא החימום, זילוף המיצוי אל תוך תא האידוי והחזרת המכסה למקומו. למילוי המחסנית יש להשתמש בבקבוק פלסטיק עם זרבובית. במידה והנוזל מגיע בבקבוק זכוכית עם טפטפת יש להעבירו לבקבוקון פלסטיק קטן. לאחר מילוי המכשיר והמתנה של כ-10 דקות, הפעלתו מתבצעת על ידי לחיצה מהירה ונשנית (5 לחיצות מהירות) על כפתור ההפעלה הראשי תוך כדי שאיפה ארוכה מהמכשיר. לאחר שהמכשיר דלוק, 5 לחיצות נוספות משמשות כדי לכבות אותו.

‘ג’ול’ היא סיגריה אלקטרונית ניידת ולא מכשיר נייח, ולכן היא אינה דורשת חיבור לחשמל אלא לצורך טעינת הסוללה שלו – סוללה המכילה עד 2 שעות הפעלה רציפה או 10 שעות של פעילות חלקית בהיקף מצומצם. המכשיר נטען באמצעות חיבור MICRO USB כך שניתן לטעון אותו בכל מקום.

אורך תקופת אחריות היצרן על מכשירי ‘ג’ול’ עומדת בממוצע על כשנה עד שנתיים והיא תלויה במשווק המורשה או ביצרן ממנו נקנה המוצר.

מפרט טכני – סיגריה אלקטרונית ג’ול (JUUL)

מידות המכשיר: 9.48 ס”מ / 1.51 ס”מ

זמן חימום מלא בשניות: 40 שניות לתחילת פעילות

זמן טעינה מלאה בדקות: 90 דקות טעינה רצופה

קיבולת תא האידוי: קפסולת טעם בודדת של JUUL

טמפרטורה מקסימלית: 280 מעלות צלסיוס

שיטת מילוי: קפסולות מוכנות מראש

ערכה בסיסית של JUUL – מה בפנים?

הערכה הבסיסית המשווקת עם סיגריה אלקטרונית JUUL כוללת את האלמנטים הבאים:

1 x מכשיר איוד JUUL
1 x מטען וכבל USB לטעינת המכשיר
1 x מדריך למשתמש במספר שפות

Juul אינה נמכרת עוד בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *