מדריכים לסיגריה אלקטרונית

יתרונות הסיגריה האלקטרונית ומה חשוב לדעת? – המדריך המלא

מילוי לסיגריה אלקטרונית – המדריך המלא

סיגריה אלקטרונית הפכה למוצר מבוקש ביותר בשנים האחרונות. מכשיר זה מאפשר למשתמש לחוות את פעולת העישון האהובה אך מבלי לפגוע בבריאותו כלל וכלל. הסיגריה האלקטרונית עובדת בטכנולוגית האידוי, כך שבזמן השימוש נשאפים אדים, בניגוד גמור לשאיפת עשן סיגריות, שמכיל תוצרי בערה מסוכנים לבריאות. על מנת להשתמש בסיגריה אלקטרונית יש לבצע רכישה חד פעמית של המכשיר ולאחר מכן העלויות הן רק ברכישת מילוי מתאים לסיגריה שלכם. אז אילו אפשרויות קיימות ואיך בוחרים נכון? מיד תבינו.

מהם מאפייני הניקוטין?

הדבר הראשון שצריך לעניין אתכם ברכישת נוזל מילוי לסיגריה אלקטרונית הוא אחוז הניקוטין בו. זכרו – הניקוטין הוא החומר הממכר בסיגריות ובו אנו מפתחים תלות, מעבר לכיף וההנאה שבעישון. אם מעולם לא עישנתם סיגריות רגילות ואתם רק רוצים ליהנות מפעולת העישון עצמה, מומלץ לכם לרכוש נוזל שאינו מכיל ניקוטין כלל וכלל. אם אתם מאלה שמעוניינים להפסיק לעשן סיגריות רגילות אך רוצים לעשות זאת בצורה הדרגתית, רכשו מספר מיכלים, שכל אחד מהם מגיע בריכוז שונה של ניקוטין, מהגבוה לנמוך. ניתן למצוא ריכוזי ניקוטין משתנים, החל מ- 0.3% ועד 2% בכל בקבוק. לשם השוואה, אם תצטרכו 3 מיכלים של 2 מ”ל בריכוז 1%% ניקוטין, הדבר מקביל לצריכה של בערך 10 סיגריות לייט ליום.

לא רק ריכוז הניקוטין משפיע על חוויית השימוש שמציעה סיגריה אלקטרונית, אלא גם הסוג שלו. מי שהשפעת הניקוטין מדברת אליו וזקוק לריכוז מיטבי של החומר על מנת להימנע מהצורך להשתמש בסיגריה אלקטרונית כל היום או לתור אחר חפיסת סיגריות, צריך לשים דגש על כמות הניקוטין ואיכותו. הסוג האיכותי ביותר שניתן למצוא כיום הוא ניקוטין מלח. לעומת הניקוטין החופשי, מדובר בתרכובת שמסוגלת לחדור עמוק יותר אל תוך הריאות ולהיספג בצורה מהירה. באופן זה ניתן ליהנות מהשפעות הניקוטין ועדיין להשתמש בריכוזי ניקוטין נמוכים.

גליצרין (VG) ופרופילן גליקול (PG)

המילויים של כל סיגריה אלקטרונית מבוססים על מים שבתוכם מסיסים מספר חומרים. העיקריים שבהם הם כהלים מסיסי מים שאינם רעילים בשם גליצרין (VG) ופרופילן גליקול (PG) כאשר בכל אחד מהמקרים תמצאו ריכוזים יחסיים שונים בין השניים. הגליצרין אחראי על רוב הפקת האדים הנראים לעין, כך שאם אתם מעוניינים להפיק “עננים”, היחס בין השניים צריך ללכת לכיוונו של הגליצרין. צרכנים שעישנו סיגריות ומעוניינים להשתמש בסיגריה האלקטרונית תוך כדי חוויית תחושת ה- “צריבה” בגרון, יצליחו להגיע לכך תוך שימוש בתרכובת שבה הכף נוטה לכיוון ה- PG.

במקרים בהם מעוניינים להשתמש בסיגריה האלקטרונית גם במקומות ציבוריים (על פי החוק הדבר מותר) מבלי למשוך תשומת לב עם אדים רבים, יש להעדיף מוצרים עם אחוז VG נמוך. הם אינם פולטים אדים סמיכים ולכן מתאימים למה שקרוי “עישון נסתר”, שאליו בקושי שמים לב, אם בכלל. שיקול נוסף  בהקשר זה תלוי במכשיר עצמו. ככל שהסיגריה שלכם חזקה יותר ובעלת התנגדות נמוכה יותר של סלילים לסיגריה אלקטרונית, כך יש להעדיף פחות PG. הסיבה לכך קשורה לתחושות צריבה יותר מורגשות במצבים אלו תוך שימוש בריכוז PG גבוה. בפועל, סלילים בעלי התנגדות נמוכה מיועדים מראש לעבוד עם ריכוז גליצרין גבוה לצרכי הפקת אדים סמיכים.

עניין של טעם

מעבר למים, PG ו- VG ניתן למצוא חומר נוסף בעל ריכוז מאוד נמוך אך משמעותי ביותר למשתמש בסיגריה האלקטרונית, הלא הוא חומר הטעם. לעומת סיגריות רגילות ועישון טבק, משתמשי הסיגריה האלקטרונית יכולים למצוא אינסוף טעמים וארומות מגוונים, החל מהקלאסיים כגון התפוח, התות, המנגו וכדומה וכלה בטעמים של קוקטיילים ידועים, פירות אקזוטיים ועוד. אך יש לקחת בחשבון כי קיימים הבדלי טעם בין יצרנים שונים לאותם הטעמים בדיוק (טעם התפוח של יצרן אחד הוא לא טעם התפוח של יצרן אחר). לכן מומלץ להתנסות במגוון טעמים מיצרנים שונים עד שמתקבע הטעם האהוב ביותר של היצרן המסוים. חשוב גם לציין כי אין שום מניעה להשתמש במספר טעמים בסיגריה אלקטרונית אחת, כל עוד לא מערבבים בין חומרים של יצרנים שונים. רצוי גם לא לערבב בין טעם המנטה לטעמים אחרים, שכן המנטה נחשבת לטעם מאוד דומיננטי וקשה מאוד “להיפטר” ממנה, גם לאחר תקופה ארוכה של חוסר שימוש בה.

הנפח כן קובע

כל סיגריה אלקטרונית מכילה תא (קרוי גם “טנק”) שבו ממלאים את נוזל האידוי הנבחר. נפח הטנק משתנה בין מוצר למוצר והוא קשור לתדירות העישון – ככל שמדובר במשתמש “כבד” יותר, כך נפח הטנק צריך להיות גדול בהתאם. ניתן לרכוש מילויים לסיגריה אלקטרונית בנפחים משתנים כאשר הנפח הקטן שמור למשתמשים פחות “כבדים” והנפח הגדול, של 100 מ”ל, שמור למשתמשים יותר אדוקים. ככל שרוכשים נפח גדול יותר העלות היחסית פוחתת, אך חשוב במקרה זה לרכוש מותגי איכות שמסוגלים לשמור על טריותם גם זמן רב לאחר פתיחת המיכל.

המותג

הסיגריה האלקטרונית מיועדת כאמור לשמש בתור תחליף לעישון סיגריות רגילות. מריכוזי ניקוטין גבוהים וכלה בנמוכים, השימוש במוצר אמור להיות בריא יותר ולא לכלול תוצרי בערה וחומרים מסרטנים רעילים. אלא שלמרבה הצער, רבים מתפתים להזמין מוצרים ממותגים שאינם מוכרים רק בשביל לחסוך בעלויות הרכישה. היזהרו לכם, שכן בקרת האיכות על הרכב המוצרים האלו אינה גבוהה, כך שבהחלט ייתכן כי תשאפו לריאותיכם חומרים מסוכנים מאוד שלא לצורך.

ההמלצה שלנו אליכם היא להעדיף מוצרים של חברות כגון Heets, ולרכוש אותן רק דרך ספק אמין ובעל מוניטין. ספק שכזה ידע לתת לכם ייעוץ מקצועי ולמצוא לכם פתרונות מותאמים אישית על פי כל הקריטריונים שציינו לעיל. כך תזכו בהתאמה מושלמת לצרכים ובתמורה מלאה לכסף שלכם.

Photo by Chiara Summer on Unsplash

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *