מדריכים לוופורייזר

ממה עשויים תחליפי הטבק?

תחליפי טבק” הוא שם גנרי לתערובות עישון צמחיות (על בסיס צמחים קלי-עישון המפיקים עשן קל שאינו מגרה את הגרון) אשר מופקות מסוגים רבים של צמחים בטבע אותם ניתן לעשן בתהליך נקי יחסית מחומרים אורגניים כבדים. תחליפי הטבק נועדו כדי להוות תחליף לבסיס העישון המסורתי הנפוץ ביותר בעולם – טבק – גם בתור חומר לעישון רגיל וגם כחומר בסיס לעישון של צמחי מרפא כמו למשל קנאביס רפואי או למטרת צריכה אלטרנטיבית לעישון כמו למשל דרך אידוי או איוד.

תחליפי טבק הם תחליפים צמחיים בלבד ולפי מחקרים שנערכו בעולם השפעתם על הגוף (באספקט בריאותי ישיר ועקיף) דומה לזו של הטבק אך נבדלת ממנה ברמת הזיהום וכמות הפחם, כלומר הם אינם מזהמים את חלל הריאות באותה דרגה של חומר אורגני שרוף. עם זאת, כאשר תחליפים אלו משמשים עבור עישון בתהליך של שריפה מלאה של החומר הצמחי, מחקרים מצאו כי העישון שלהם עשוי להזיק לבריאות כמו עישון של כל חומר אורגני אחר, כולל טבק. עם זאת, יש לציין ששום תחליף טבק לא נבדק מחקרית באופן שהוכיח כי הוא מזיק יותר או פחות לבריאות מטבק רגיל, וחשוב לזכור כי גם בעת עישון תחליפים של טבק עדיין מדובר בעשן וחומרים מזיקים שנכנסים לריאות.

המטרה העיקרית של תחליפי טבק היא להוות תחליף שיעודד גמילה מעישון עבור אנשים המכורים לסיגריות אך הוא משמש גם לצריכה שאינה רק של טבק בלבד, בתור תחליף לבסיס צמחי שיעודד את שריפת החומר הנוסף אותו מעשן הצרכן על גבי הטבק, כמו במקרה של שימוש בצמחי מרפא. מכיוון שחלק מהתחליפים הללו מיועדים לגמילה מעישון, חלקם מכילים גם ניקוטין, שאמור לסייע ולהקל על תהליך הגמילה מטבק.

המטרה המשנית של תחליפי טבק, לצורך עישון של צמחי מרפא בעלי השפעה אשר מכילים חומרים פעילים אחרים אותן מתכוון הצרכן לצרוך מלבד הטבק, היא מטרה שמתעוררת עקב הקושי בצריכה של צמחי מרפא “נקיים” (ללא תוספות או חומרים נלווים) כמו קנאביס רפואי, אשר צריכתם מגרה את הגרון ומקשה על שאיפת העשן המופק מחומר הגלם הצמחי. כמו כן, תחליפים של טבק יהיו לרוב בעלי טעם פחות דומיננטי מזה של הטבק עצמו אשר נוטה להשתלט על טעמם של צמחי מרפא בעת העישון.

אילו צמחים יש בתוך תחליפי הטבק?

תחליפי טבק מחליפים את הטבק לצורך עישון על ידי כך שהם עשויים מצמחים שאינם מפיקים עשן שחור כבר אלא במקומו עשן אורגני קל ולבן. בין הצמחים אשר מעליהם עשויים תחליפים של טבק ניתן למנות ליקריץ, סייג’, וטיבר, דמיאנה, מרשמלו, חסת בר, עלי דפנה, מולין, עלי פטל,, מרווה, בזיליקום, מרשמלו, ריחן, צפורן, מנטה, למון גראס, חריע, רוזמרין, אוכמניות, טמרי, כוסברה, רוזמרין, מנגו, כורכום, דאלצ’יני, לבנדר, מנגו ירוק ועוד צמחים ופרחים רבים, אשר רבים מהם הם פרחים בעלי עלי כותרת דקים ועשירים בטרפנים, המקלים על טעמו של העשן הנפלט לאחר שריפת חומר הגלם הצמחי.

מלבד הצמחים הללו, התחליפים מכילים לרוב טרפנים שנוספו אליהם בתהליך מלאכותי – חומרי טעם וריח המופקים מבסיס צמחי שנועדו להעשיר את הטעם ואת הריח של תחליפי הטבק ולתת להם גוון שאינו צמחי ויבש, למטרות שיווקיות וכדי לשפר את נוחות השימוש בהם. העשרה של תחליפי טבק בטרפנים היא תהליך חוקי משום שאלו הם אינם טרפנים המופקים מקנאביס אלא מצמחים אחרים בלבד.

בנוסף לצמחים מהם עשויות תערובת העישון והטרפנים אשר נוספים להן באופן מלאכותי, תחליפי הטבק מכילים לעיתים גם חומרים צמחיים מלאכותיים המופקים מצמחים בתהליך ביוסינתזה ונוספים לתערובת העישון במטרה לרכך את טעמה. חומרים אלו הם חומרים צמחיים בבסיסים אך המקור ממנו הם מופקים לפני הוספתם לערובת העישון הוא מקור מלאכותי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *