מדריכים לוופורייזר

אפליקציית Storz & Bickel

חברת סטורז אנד ביקל (Storz & Bickel) היא חברה גרמנית המייצרת מוצרי אידוי המשמשים לצריכה קנאביס רפואי ללא תהליך של עישון ושריפה. החברה מייצרת מוצרי אידוי נייחים (Volcano Hybrid) וניידים (קראפטי Crafty) אשר מאפשרים הפעלה ושליטה באמצעות אפליקציה (יישומון) ייעודית השולטת על כל תכונותיהן התפעוליות החיוניות.

אפליקציית Storz & Bickel משמשת בכדי לשלוט בכל התכונות השונות בהן המשתמש צריך לנווט בעת השימוש השוטף במכשיר כמו כיבוי והדלקה, דרגות חימום ובחירת טמפרטורה, וכן שימוש במסלולי אידוי מוגדרים מראש. שני המכשירים המיועדים לשימוש עם האפליקציה הם ‘וולקנו הייבריד’ ו-‘קראפטי’, לו קיימת גרסה נוספת הנקראת ‘קראפטי+’. מכשירים אלה ניתן ברובם לשימוש ללא האפליקציה אך בעת שימוש במכשירי ‘קראפטי’ תיתכן הגבלה בעת שימוש במכשיר ללא האפליקציה, בעיקר בתחום של הגדרת טמפרטורת האידוי המדויקת ובחירת מדרגות אידוי מוגדרות מראש.

התכונות הטכניות שעליהן ניתן לשלוט דרך האפליקציה (במכשירי אנדרואיד בלבד, בשל הגבלה מצד ‘אפל’): וויסות טמפרטורה מדויק, הגדרת “מדרגות אידוי” לבניית תבנית מסלול אידוי קבועה מראש (Preset) למטרת אידוי מוגדר של צמחי מרפא מסוימים כמו קנאביס רפואי. כמו כן, במכשיר הוולקנו הייבריד, שמצויד במסך נגיעה ולא מחייב שימוש באפליקציה הייעודית, ניתן לבצע באפליקציה שינויים נוספים שאינם קריטיים לשינוי ביצועי המכשיר.

אפליקציית Storz & Bickel – למכשירי אנדרואיד בלבד

אפליקציית Storz & Bickel לצרכני קנאביס רפואי הייתה זמינה מעת השקתה הן למכשירי ‘אייפון’ ומכשירים אחרים מבוססי IOS מתוצרת חברת ‘אפל’ (Apple) והן למכשירים המופעלים על מערכת אנדרואיד (Android) פתוחה של מגוון יצרנים. בשנה האחרונה זמינותה של אפליקציית Storz & Bickel בחנות האפליקציות של ‘אפל’ הייתה לקויה בשל החלטת החברה להסיר כל אפליקציית הקשורה לשימוש בקנאביס רפואי, וכעת ניתן להוריד אותה רק למכשירי ‘אנדרואיד’ שונים.

ההסרה של אפליקציית Storz & Bickel מחנות האפליקציות של ‘אפל’ פורסמה באופן נרחב בתקשורת והשפיעה על צרכנים רבים גם באירופה ובארה”ב, אך למרות מחאה צרכנית מקוונת שהתנהלה נגד ‘אפל’ ותמכה בהשבת האפליקציה, היא עודנה חסומה ומוסרת מה-App store של ‘אפל’. בצעד דומה הוסרה גם האפליקציה הייעודית של חברת DaVinci המשמשת להפעלה ובקרה על מכשירים מסדרת ה-IQ, וגם היא לא זמינה היום להורדה חוקית דרך מכשירים של חברת ‘אפל’. שתי האפליקציות הוסרו בתאריך ה-22 בנובמבר 2019 לאחר עדכון בשערכה חברת ‘אפל’ בחנות האפליקציות שכלל כל אפליקציה הקשורה לנושא קנאביס או קנאביס רפואי, והתרחש בעקבות מחאה ציבורית בארה”ב נגד ההשפעות השליליות של מכשירי אידוי או סיגריות אלקטרוניות. עם זאת, משתמשים שכבר הורידו אחת או יותר מהאפליקציות שהוסרו, לפני תאריך ההסרה, יכולים עדיין להשתמש בהן כרגיל גם במכשירים מבוססי IOS.

יש לציין כי התיקון שהעבירה חברת ‘אפל’ וגרם להסרת האפליקציות אינו עושה אבחנה בין מוצרי קנאביס רפואי או מוצרי צריכה המשמשים לצריכה של קנאביס בכלל, לבין מוצרים המיועדים לאידוי נוזלי אידוי מבוססי ניקוטין, שאינם מכילים קנאביס ומשמשים לצרכי פנאי בלבד בקרב האוכלוסייה הכללית. התיקון נועד כדי להתמודד עם המחאה הציבורית נגד מוצרים המכילים ניקוטין ו/או נעשה בעזרתם שימוש בטבק, אך חברת ‘אפל’ בחרה לשייך לסיווג זה גם כל מוצר אחר שיכול לשמש לעישון. לפי הצהרה של חברת Storz & Bickel שתורגמה לעברית ופורסמה בישראל על ידי חברת הייבוא הרשמית לישראל ‘וולקנא בע”מ’, המהלך של ‘אפל’ נעשה במטרה לתת מענה למשבר מוצרי האיוד בארה”ב שאינו קשור למוצרי קנאביס או מוצרי קנאביס רפואי, ולא נעשתה בו אבחנה בין מוצרים המיועדים לשימוש רפואי לבין מוצרים המיועדים לשימוש פנאי ואינם עומדים ברגולציות מחמירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *