מדריכים לוופורייזר

חיבור וופורייזר למקטרת מים

קיימות מספר דרכי צריכה שונות למוצרי צמחי מרפא כמו קנאביס רפואי, אשר מרביתן פותחו בכדי להימנע מהסכנות הבריאותיות הכרוכות בשיטת הצריכה הנפוצה ביותר (לפי סטטיסטיקה עולמית) שהיא עישון. שתיים מהדרכים הללו הן וופורייזר (מכשיר אידוי המשמש להפקת אדים של חומרים פעילים ללא עשן) ומקטרת מים (מכונה בסלנג “באנג” ומיועדת לעישון דרך קירור וסינון מים) אך הן לא חייבות להיות נפרדות, כיוון שקיים אביזר המחבר ביניהן.

אביזר זה הוא מתאם, שמיועד לתיאום בין מכשיר אידוי (מדגמים מסוימים שמאפשרים את ההתאמה) לבין ראש של מקטרת מים או מכשיר “באבלר” שהוא מכשיר דומה עשוי זכוכית המשמש לעישון קנאביס בתצורת מיצוי קשיח או דביק. המתאם עשוי בדרך כלל מזכוכית, כדי להוות חלק אינטגרלי ממבנה הבאנג עצמו, אך ישנם מתאמים עשויים חומרים קרמיים שונים שאינם רגישים לחום או נמצאים בסכנת התרחבות מבנית עקב חשיפה לחום.

בנוסף למתאם עצמו, קיימות מספר פיות המיועדות להתחבר למכשירי אידוי שחוברו למקטרת מים או למכשיר באבלר, במטרה למנוע מהמשתמש לעשות שימוש לא נוח במכשיר דרך הפיות שלו שחסומות באופן חלקי בזמן החיבור. פיה המיועדת לשימוש עם מכשיר ייעודי,  לאחר שזה חובר למקטרת מים היא פיה מוארכת שמאפשר חיבור נוח גם במקרה בו אזור החיבור חסום חלקית על ידי גוף הבאנג או גוף מכשיר האידוי. כמו כן, ישנם מכשירים דמויי “קשית” שמשמשים בתור באבלר נייד ומספקים סינון (בדרך כלל ללא מים) מיידי של האדים היוצאים מתוך המכשיר ללא צורך לחבר אותו למקטרת מים.

איך חיבור המכשיר למקטרת מים עוזר לאידוי?

השימוש במתאם המספק חיבור בין וופורייזר למקטרת מים מבוסס על העבודה שאידוי, כמו עישון (לרוב בצורה מופחתת) גורם גם הוא לשיעול עקב גירוי בגרון. למרות שנעשה שימוש במכשיר תקין ולמרות העובדה שמדובר בסילון של אדים ולא בעשן שמכיל חומרים כבדים שנפלטו בתהליך השריפה, עדיין מדובר באוויר חם שעובר דרך רירית הגרון ומספיג אותה בחומר צמחי שעשוי לעורר רגישות, ולכן שילוב שלו עם קירור וסינון דרך מים הוא שילוב שמסייע לצריכה עבור אנשים הסובלים מרגישות יתרה בגרון.

סינון המים, שמתקיים במכשיר הבאבלר או במקטרת המים, מהווה חסם החוצץ בין המשתמש לבין האוויר החם שמעורר את הצריבה בגרון, ומסנן אותו מכל חלקיקים שעלולים להיות בו שאינם אוויר, תוך כדי הנמכת הטמפרטורה שלו לכזו שאינה מעוררת גירוי בגרון. השימוש בסינון מים הופך את השאיפה לנעימה יותר וחלקה יותר, ומאפשר לשאוף שאיפות ארוכות ועמוקות יותר בכל שימוש – עובדה התורמת ליעילות הטיפול הרפואי בקנאביס, כך על פי משרד הבריאות.

היתרונות של אידוי על פני עישון מבחינה רפואית המאושרת במחקרים של האו”ם וארגון הבריאות העולמי מתבטאים בעיקר בחוסר הנזק הרפואי, שכן קיים בעת שאיפת עשן אך לא קיים בשאיפת אדים המבוססים על מים וחומרים צמחיים שנפלטו לאחר קמילה של חומר הגלם הצמחי לאחר חשיפה לחום. בנוסף, סינון המים והקירור שהוא מקנה הופכים את סילון האדים לקל וקריר, ומסננים החוצה ממנו כל שאריות של חומר שהיו עלולות להיפלט או להיווצר בתהליך החימום שעבר החומר הצמחי לפני הפקת האדים.

לכן, החיבור למקטרת מים מספק למשתמש דרך צריכה אלנטרנטיבית שמקדמת את הטוב משני העולמות – אידוי במקום עישון, וסינון נוסף על ידי מים במקום שאיפה ישירה ממכשיר האידוי. חיבור זה הופך את השימוש בקנאביס לשימוש המשלב באופן יעיל בין שני אפיקי הטיפול – צריכה במתן שאיפתי וצריכה בטוחה שאינה כרוכה בעישון – ומניב למטופל את האפקט התרפיוטי המקסימלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *