מדריכים לוופורייזר

איפה קונים וופורייזר – מדריך הרכישה המלא

הכוכב העולה של העשור האחרון הוא ללא ספק הוופורייזר (או בעברית – מכשיר אידוי). המכשיר מאפשר למשתמש חווית עישון מקסימאלית, ללא הבעירה המלווה לתהליכי העישון המסורתיים באמצעות מקטרת או גלגול סיגריה. רק בחמשת השנים החולפות, תעשיית מכשירי האידוי שילשה את עצמה בהיקפיה, הן במכירות, והן במאות מוצרים חדשים וחדשניים שהגיחו לשוק מעשרות יצרניות. רמת החדשנות, הקפדנות, והיחס המיוחד לצרכי הלקוחות הן בהחלט תכונות מורגשות בתחום מכשירי האידוי – שוק השואף גבוה. האידוי הוא “בריא” יותר משיטות צריכה אחרות המערבות עישון, שכן לעישון נזקים קשים לריאות וללב, בעישון קנאביס, כמעט כמו בעישון טבק. עישון, באופן כללי – אינו טוב לגוף האדם, וזאת מהסיבה הפשוטה שעשן פשוט אינו נועד להיכנס לריאות שלנו. לכן, שיטת האידוי הייתה לבשורה גדולה לצרכני הקנאביס ולשדולה הרפואית העצומה מסביב, התומכת בצריכה נכונה ובריאה של קנאביס. בדיוק כך, הצליח מכשיר האידוי לזכות במאמינים רבים, אפילו כאלו שמעולם לא התנסו בעישון.

מעבר להיבט הרפואי, לאידוי עוד יתרונות רבים:

  1. העלמת ריח העישון – לאידוי כמעט ואין ריח בכלל, ובשונה מעישון – האדים אינם נדבקים לבגדים ולקירות, ואינם מדביקים את הסובבים אתכם בעישון פאסיבי.
  2. מיצוי טעים וארומתי יותר – האידוי מאפשר לטעום קנאביס וצמחי מרפא אחרים באופן אותו טרם הכרתם, וזאת בשל היעדרו של הטעם המעושן החריף המלווה לעישון מסורתי. ממש כך – האידוי חושף ארומה עשירה הקיימת בכל זני הקנאביס הרפואי ובצמחי מרפא נוספים, טעם שאינו מתקבל בעישון.
  3. חסכון בחומר – משום שאידוי אינו שורף את החומר, נדרש מעט ממנו על מנת להגיע לאותה תוצאה באמצעות עישון. מעבר לכך – את החומר המתקבל לאחר האידוי ניתן לגלגל ולעשן שוב, ובכך למצות עד תום כל פיסה וחלקליק מהקנאביס שלכם.

אז איך זה עובד?

בגדול – לכל מכשיר אידוי ישנו תא-חימום המיועד לחימום בטווח שבין 175-220 מעלות צלזיוס, בהתאם למכשיר ולעוצמתו. וופורייזרים מתאימים לתפרחת יבשה וגרוסה של קנאביס, אך ישנם כיום לא מעט מכשירי-אידוי המתאימים גם לשמנים ומיצויים שונים של צמח הקנאביס, וצמחי מרפא אחרים. תא החימום אטום לגמרי, מלבד חור אחד המוביל לקשית השאיפה, ממנה המשתמש שואף את האדים הנפלטים מהתפרחת שבתא החימום. בעת חימום החומר בטמפרטורה מבוקרת – החומרים הפעילים (הקנבינואידים והטרפנים) שבצמח הקנאביס מופעלים, מתאדים, ונשאפים אל ריאות המשתמש באופן מבוקר. מכיוון וטמפרטורת הבעירה של תפרחת קנאביס יבשה רחוקה מהטמפרטורה הנהוגה במכשיר האידוי – הפרח אינו נשרף מהחום ולכן אינו פולט עשן. עשן הוא מקור נזקי העישון שכן הוא עשיר בפחמן חד-חמצני, ומשום שכאן מדובר על אדים – ההשפעה על הריאות כמעט ולא קיימת. בשל היעדרות העשן, האדים הנשאפים עוברים בצורה חלקה דרך קנה הנשימה ונספגים בריאות בקלות, מבלי להשאיר עקבות.

חשוב לדעת

מערכת החימום היא המערכת הבסיסית ביותר המאפשרת לוויפורייזר לאדות. מכאן ואילך, ההבדלים מתחילים – החל בטכנולוגיות החימום השונות עליהם עוד נפרט בהמשך, דרך איכות החומרים ועד לאופן עיצוב המכשיר – כל אלה ועוד תכונות רבות, משתנים בין מכשיר למכשיר.

כל השאלות לשאול לפני שאתם משלמים

בשוק כל-כך מגוון, המכיל מאות ואלפי מוצרים – קל מאוד לאבד את הצפון ולמצוא את עצמכם עם מכשיר אידוי שלא מספק את הצרכים הרפואיים שלכם. אנחנו ב-“טבק עבודי” עברנו הכל, ראינו הכל ושמענו הכל. במהלך 52 שנות הנסיון שלנו הכרנו מכשירי אידוי מכל קצוות השוק, ולמדנו תוך ניסיון רב להתאים מכשירים למשתמשים חדשים – גם עבור משתמשים שמעולם לא עישנו סיגריה.

אז איפה קונים וופורייזרים מומלצים? ומה כדאי לשקול טרם הרכישה? החלטנו לשתף את הידע שלנו עם הקהל הרחב, ולכן חיברנו עבורכם מדריך מתקדם, המכיל את כל הנקודות, היתרונות והחסרונות שיש לשקול לפני שאתם יוצאים לקנות מכשיר חדש.

נייח או נייד?

השאלה הקריטית ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם פותחים את הארנק ומתחדשים במכשיר אידוי חדש היא: האם אני מעדיף וופורייזר נייד, כזה שיכול להיכנס לכיס וללכת איתי לכל מקום, או לחלופין מכשיר נייח המחובר לשקע החשמל בבית, ומאפשר לנפח שקיות לשימוש ארוך-טווח? לכל משתמש ישנם צרכים שונים, מינונים שונים ואופנים שונים של טיפול, לכן חשוב לסקור באופן ייסודי עם הגורם המפנה שלכם לקבלת קנאביס רפואי את תדירות השימוש המומלצת לכם.

נוזלים או תפרחת יבשה?

על אף שרוב המטופלים מעדיפים לקבל את הקנאביס שלהם כפרחים לא מעובדים, ישנם מטופלים אשר אופן הטיפול שהוכתב להם מאלץ שימוש בשמנים או במיצויים שונים. טרם רכישת הוויפורייזר, יש לוודא עם הגורם המפנה לטיפול מהו סוג הטיפול הנדרש. בהתאם, ישנם וויפורייזרים מעטים בשוק המאפשרים אידוי של נוזלים בלבד (כמו ה-Atmos Kiln), ישנם רבים המאפשרים אידוי של תפרחת יבשה בלבד (כמו ה-G Pen Pro), ויש מכשירים המתאימים לשני השימושים (כמו ה-DaVinci IQ). לכן – חשוב להתייעץ ולהבין מה בדיוק אתם מקבלים מהספקית שלכם עוד לפני שאתם מתחדשים בוויפורייזר.

חימום החומר

תא החימום במכשיר הוא ללא ספק המרכיב המרכזי בכל מכשיר שקיים בשוק. תפקידו, כפי שכבר פירטנו, הוא לחמם את התפרחת שבתא החימום לטווח הטמפרטורות בו הרכיבים הפעילים אשר בקנאביס מופעלים ומתאדים. ישנן 2 שיטות מרכזיות כיום ליישום תא החימום: חימום הולכה (Conduction)– זוהי שיטת החימום הנפוצה ביותר במכשירים ניידים. היא הפשוטה ביותר ביישומה, והיא למעשה הבסיס לשיטות החימום הבאות עליהן נדבר. חימום הולכה פירושו – מגע ישיר בין התפרחת היבשה שבתא החימום לבין מקור החום. בעקבות המגע הישיר, התפרחת מתחממת והרכיבים הפעילים מתחילים להתאדות. את חימום ההולכה ניתן למצוא במכשירים כגון FocusVap Pro, G Pen Elite ו-G Pen Pro. כמו כן נמצא גם ב- DaVinci IQ, ובכל מכשירי ה-PAX. היתרונות: חימום פשוט אשר לא דורש מרכיבים רבים ליישום, מקובל בעיקר במכשירים ניידים. החסרונות: משום שגוף החימום נוגע ישירות בחומר, תמיד ישנו הסיכוי שבשימוש לא סביר עלול להופיע טעם מעושן בשל חימום יתר. כמו כן, אחידות האידוי של פתיתי התפרחת שבתא החימום תהיה פחותה, ונדרש יהיה מהמשתמש לערבב מפעם לפעם את החומר בכדי להגיע למיצוי אחיד של החומר.

חימום הסעה / חימום אוויר (Convection)

בחימום הסעה, אין מגע ישיר בין התערובת לבין גוף החימום. האוויר החם שנוצר בגוף החימום נישא באמצעות מאוורר אל התא בו מצויה התפרחת, ומחמם אותה באופן אחיד ומבוקר. את חימום האוויר ניתן למצוא ב-Crafty וב-Mighty של Storz & Bickel, וכן במוצרים נייחים כדוגמת ה-Volcano. היתרונות: סיכויי בעירה אפסיים, אידוי אחיד המקנה טעם עשיר ונקי, ללא טעם מעושן, מיצוי מקסימאלי ואידוי אחיד של החומר החסרונות: את חימום ההסעה ניתן לראות בעיקר במכשירים נייחים כדוגמת ה-Volcano, שכן זוהי מערכת חימום מתקדמת יותר, הדורשת יותר רכיבים ולכן פחות ניידת. החסרונות: אין, זהו שילוב מושלם – פרט למחיר שעלול להיות יקר יותר משיטות החימום האחרות.

וויסות טמפרטורה

יישמע זה מפתיע, אך לכל טווח טמפרטורה אליו מחממים את תפרחת הקנאביס – חומרים שונים ומינונים שונים יתאדו ממנו. בנוסף לכך, גם הטעם וכמות העשן משתנים עם הטמפרטורות, ולכן חשוב להבין ביסודיות את מטרת הטיפול לפני השימוש. ישנם משתמשים שיעדיפו טמפרטורות נמוכות יותר, המתאימות יותר לאופן הטיפול שלהם ולתדירות הצריכה. ולעומתם – ישנם את אלה שיעדיפו לקבל מנה גדושה של אדים, שתזכיר להם שאיפה ארוכה מסיגריה, אך תהיינה פחות ארומטית ופחות טעימה. תמונה 17 נקודת הבעירה של תפרחת קנאביס יבשה תתחיל בערך בטווח טמפרטורה של בין 195 ל-205 מעלות צלזיוס. משמע – החומר שבתא העישון יתחיל להישרף באופן מבוקר וישחרר גם עשן (פחמן חד-חמצני) שהוא מקור הנזק הרפואי בעישון. על אף שרוב מכשירי האידוי יכולים להגיע כיום אף לטמפרטורות של כ-220 מעלות צלזיוס – אנו ממליצים במיוחד לכולם, ומביוחד לחדשים בתחום להתחיל בטמפרטורות נמוכות יותר ו-“ללמוד” את דרכיכם מעלה לנקודה בה אתם מסופקים. על אף שכיום כלל הוויפורייזרים מגיעים עם ווסתי טמפרטורה מובנים, יש לשים לב לטווח הטמפרטורות שאליו המכשיר מסוגל להגיע ולהתאים זאת לאופן הטיפול ולטעמכם האישי. חשוב גם להתייעץ עם הגורמים המפנים לייעוץ בנושא טמפרטורת האידוי המומלצת, או כמובן להשתמש במדריך הטמפרטורות הגדול שלנו. ה-IQ מבית DaVinci כמו ה-Crafty של Storz & Bickel מציעים טווח טמפרטורה רחב במיוחד, בנוסף לשליטה על המכשיר באמצעות הסמארטפון. השליטה באמצעות אפליקציה ייעודית היא המתקדמת ביותר, ומאפשרת שימוש בתוכניות חימום מומלצות, המאפשרות חימום אוטומטי של המכשיר בהתאם לקצב העישון.

חומרי בנייה ועיצוב

כמו בכל מוצר, חומרי הייצור המרכיבים אותו מעידים רבות על איכות המוצר. על אחת כמה וכמה, כשמדברים על מכשירי-אידוי, אשר ממנו שואפים אדים אל תוך חלל הריאות. לכן, נרצה לוודא שאיכות הבנייה וחומרי-הגלם בהם השתמשו עמידים לחום, ולא יגיעו לתוך הריאות. לרוב תאי החימום יהיו עשוים מתכת, נירוסטה טיטניום או קרמיקה בשל חוזקם ועמידות לחום. מכלול קשית השאיפה הטוב ביותר הוא זכוכית – שכן ביכולתה לבודד חום ולהישאר נקיה לאורך שימוש ממושך. בנוסף לרכיבים הפנימיים, אנחנו ממליצים להרגיש את המכשיר ביד ולבדוק האם תחושת האחיזה נוחה במידות ובמשקל, ולנסות לאמוד את חוזקה של המעטפת החיצונית של המכשיר באמצעות הפעלת כוח קל עם קצות האצבעות.

הספק הסוללה

לכל וויפורייזר נייד יש סוללת ליתיום-יון נטענת, המתדלקת את גוף החימום באנרגיה בעת השימוש. סוללות אלו הגיחו לעולם בשלהי שנות ה-2000 עם המהפכה הסלולארית, וכיום הם חוד החנית הטכנולוגית כשמדברים במונחים כמו “מיזעור”, וניתן למצוא אותם כמעט בכל מקום. הסוללות הקטנות האלה יכולות לספק זמן שימוש ארוך במיוחד עבור תאורות LED, טעינה של סמארטפונים או מצלמה קטנה, אך שימוש של סוללה כזאת עבור גוף חימום היא משימה קשה במיוחד בשל ההספק הרב שנדרש מהסוללה. בהמשך לכך – סוללות חזקות יותר יהיו גם ברוב המקרים גדולות יותר, ומכאן שגם עיצוב המכשיר עצמו יהיה גדול יותר.

ישנו מגוון רחב של סוללות בשוק כיום. בהתאם למחיר ולדגם, היצרנים נוטים להכריז במפורש מהו זמן השימוש הצפוי בעת עבודה או בעת מנוחה, ומהו זמן הטעינה המלא של הסוללה. חשוב להכיר נתונים אלו טרם הרכישה כדי למנוע הפתעות לא נעימות בעתיד. אנחנו ממליצים לשקול את המגבלות הללו, שכן אנשים הצריכים זמינות מיידית לאורך כל שעות היממה, יעדיפו אולי להשתמש במכשיר אידוי נייח, שאינו תלוי בסוללה.

ניסיון יצרן

בחמשת השנים האחרונות הוקמו מאות חברות המפתחות ומייצרות מכשירי אידוי. ישנם המון חברות סיניות שמייצרות מכשירי אידוי זולים בהשראת חברות גדולות וותיקות בתחום. אך גם בתחום זה, הזול הוא היקר, ועל מכלול פלסטיק זול משלמים בטעם שרוף של פלסטיק וגומי – בהחלט לא מסוג הדברים שאתם רוצים בתוך הריאות שלכם. טרם הקנייה, צאו לחקר שוק זריז ברחבי האינטרנט או קראו את מאמר הרקע של החברות איתן אנחנו עובדים. אלו הן חברות המייצרות ומפתחות מכשירי אידוי במשך שנים, ולהם הניסיון הרחב ביותר בתחום. אביזרים וניקיון כמעט לכל מכשיר ישנם סט של אביזרים הנלווים לשימוש במכשיר. חלק מהאביזרים כגון רשתות, ,קשיות זכוכית נוספות, חלפים מסויימים ועוד. חשוב לדעת ולהכיר אילו אביזרים אתם צריכים כדי לתחזק את המכשיר שלכם ולשמור אותו נקי. בחנות שלנו, תוכלו למצוא את את מדור האביזרים הנלווים המתאים לרבים מבין מכשירי האידוי הנמצאים אצלנו בחנות.

איך לקנות את הדגם המושלם?

אידוי היא שיטת הצריכה המושלמת לקנאביס. שילוב הארומה העשירה של הצמח וסגולותיו הרפואיות עם חוויית עישון מרגיעה – יוצרות ביחד מענה מקיף לצרכיהם של מליוני מטופלים ברחבי העולם. אנו ממליצים בחום לעבור עוד היום לאידוי, אך בטרם עת לרכוש את הידע המקיף ששיתפנו כאן, ובכלל – ברחבי המרשתת, טרם קניה של מכשיר אידוי משלכם. עם ניסיון של כ-52 שנים בתחום, כבר למדנו לא מעט אודות השוק ואודות היצרניות הפועלות בו, וכיום אנחנו עובדים עם היצרניות המובילות והחדשניות ביותר בתחום. אנו מזמינים אתכם להיכנס עוד היום לאחת מהחנויות שלנו בתל אביב ולהתחדש. תוכלו לבקר גם בחנות הווירטואלית שלנו, ולהתחדש באחד מתוך עשרות המוצרים המתקדמים שאנו מחזיקים על המדף, מוצרים שאנחנו באופן אישי מאמינים באיכותם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *